Sabtu, Mei 02, 2009

Pasaraya Tesco Milik Yahudi

Share


Sejarah Sir Jack Cohen adalah pengasas Tesco pada tahun 1924. Selepas berkhidmat dalam angkatan tentera sewaktu Perang Dunia Pertama, beliau telah memulakan perniagaannya dengan menjual barangan dapur di pasar London East End pada tahun 1919.Jenama barangan Tesco mula muncul pada paket teh pada tahun 1920an., sempena nama T.E Stockwell, pembelak teh dan dua perkataan pertama nama Cohen. Kedai Tesco pertama dibuka pada tahun 1929 di Burnt Oak, Edgware.
Pada tahun 1947, Tesco Stores Holdings Ltd telah diapungkan dalam pasaran saham dengan harga saham 25p. Harga pada Mac 2001 adalah sekitar 260p. Selepas perang Dunia II, Jack Cohen membuka Kedai Layan Diri Pertama Teo di St. Albna spada tahun 1948 dan tidak lama kemudian iaitu pada tahun 1956 beliau membuka supermaket layan diri pertama di Maldon.
Sehingga tahun 1960an, Tesco telah menjadi nama yang tidak asing lagi dalam membekalkan barangan dapur, makanan segar, pakaian dan barang-barang kegunaan rumahtangga. Tesco disenaraikan dalam Guinness Book of Record pada tahun 1961 apabila ia membuka kedai paling besar di Eropah iaitu di Leicester. Pada tahun 1970an, Tesco telah menjadi satu nama yang besar.
Di antara tahun 80an dan 90an syarikat telah melebarkan sayapnya dalam perniagaan dengan memperkenalkan konsep membeli belah yang inovatif seperti stesen petrol, pemakanan kesihatan, membuka Tesco Metro yang pertama diikuti dengan Tesco Express, memperkenalkan loyalty Car, home sopping, Jualan langsung Tesco,Tesco Babyhub dan banyak lagi.
Tesco International. Pada tahun 1990an Tesco memulakan langkah memperluaskan lagi operasi mereka di luar Britain.
Kedai pertama Tesco diluar Britain adalah di Hungary pada tahun 1994. Seterusnya Tesco membuka kedai-kedainya di Poland, Slovakia, Republik Czeck dan Republik Ireland.
Di Asia, Tesco melebarkan sayapnya di Taiwan, Thailand, Korea Selatan dan sekarang di Malaysia. Tesco Malaysia.
Malaysia merupakan pasaran yang sesuai untuk Tesco kerana ia menawarkan kestabilan politik, dengan majorit penduduk adalah dalam kumpulan pertengahan dan hidup selesa. Rakan kongsi syarikat tempatan adalah Sime Darby, dan Tesco Stores Malaysia telah diwujudkan pada tahun 2000 dan penyelidikanpun bermula.
Berdasarkan objektif Tesco International, hypermarket ini akan menawarkan 86,000 jenis barangan makanan juga barangan bukan makanan. Tesco menjual jenamanya dan memiliki barangan yang berjenama Tesco yang dianggarkan berjumlah 2,000 barangan berlabelkan Tesco setiap tahun.
Sir jack Cohen Satu satu nya keluarga JEWISH (YAHUDI) yang terkemuka di Europe (Britain), the Cohen famiy holds majority share of their company TESCO. Cohen family listed in Top500 richest family in Britain, main contributor and fund raisers for Israel & Jewish Communities around Europe. The company TESCO - ranks 111 in the Fortune Global 500 list of the world's biggest companies (source: BBC publications)
So kepada semua warga Islam terutama yang tinggal di kawasan Puchong, Melaka "TOLONGLAH JANGAN BELI" barangan company kepunyaan Yahudi yang terbesar dan terkemuka di dunia itu......company ini juga yang telah dan akan contribute wang/harta untuk Israel membeli weapons to kill the Palestinian Muslims dan juga Muslims everywhere.
Ingat setiap ringgit dan sen yang anda belanjakan di TESCO akan digunakan untuk membunuh dan menindas saudara yang seagama dengan anda.
02

03
04 17 18

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

Daftar Melalui Facebook

Syorkan